Posts

Showing posts from 2016

Never.

Image

Senyum..

Image

Solat.

*_:: ✋😃 dulu lain sekarang lain_*


*_Besi 50 kg aku boleh angkat, tapi takbir dua tangan pun aku tak boleh angkat._*


*_AKU MEMERHATIKAN SAJA ORANG BERUBAH TAPI HATI AKU PULAK KERAS TAK MAU BERUBAH. TERIMA KASIH PADA AHLI JEMAAH MASJID YANG PRIHATIN..!_*


*_D U L U  A K U_*
*_O R A N G  P A L I N G_*
*_R U G I  S E B A B  B A N G G A_*
*_M E M B U A T  K E M U N G K A R A N_*


*_Y a n g  d a h  l e p a s  t u  d a h  l a h_*
*_J a g a  s o l a h  &  a j a k  o r g  l a i n_*
*_j u g a  m e n j a g a  s o l a h  m e r e k a_*


● *_Dulu aku tak Solat Subuh..! Bangun pukul 9.30 pagi, Allah masih izinkan aku untuk bernafas di atas muka bumi Allah._*


● *_Dulu aku tak Solat Zohor..! Balik rumah makan nasi lauk ikan keli, rasa ikan keli. Makan mee goreng, rasa mee goreng..! Itulah nikmat yang Allah bagi pada aku walaupun aku tak solat._*


● *_Aku tak Solat Asar, tapi aku masih boleh pergi gym angkat berat..! Boleh main bola walaupun sengaja tinggal solat._*


*_Aku angkat besi 50kg boleh..! Tap…

Help.

Image

Tutop.

Image

Tazkirah..

*Mimpi doa seekor kucing*
*Ibu seorang pemuda dirawat di hospital*

وأدخلت للعناية المركزه
*Ibunya dirawat di ICU*

وفي يوم من الأيام صارحه الأطباء
*Beberapa hari kemudian doktor berterus terang kepadanya*

بأن حال والدته ميؤوس منها وأنها في أي لحظة تفارق
*Keadaan ibunya tiada harapan semboh dan boleh meninggal dunia bila2 masa*

وخرج من عند أمه هائما على وجهه
*Pemuda itu meninggalkan hospital dengan air muka yg sedih mengenang sakit ibunya*

وفي طريق عودته لزيارة والدته
*Dalam perjalanan utk melawat ibunya sekali lagi*

وقف في محطة البنزين
*Pemuda itu berhenti di stesen minyak*

وهو ينتظر العامل ليضع البنزين
في سيارته
*Sedang dia menunggu atendan mengisi minyak*

رأى تحت قطعة كرتون قطة قد ولدت قططا صغارا
*Pemuda itu terpandang seekor kucing beranak beberapa ekor anak berteduh dibawah kotak*

وهم لا يستطيعون المشي
*Kucing itu kelihatan tak mampu berjalan*

فتساءل!!!!!
*Dia termenung sejenak tertanya2*...

من يأتي لهم بالطعام وهم في هذه الحال؟
فدخل للبقالة
*Siapakah yg akan bagi kucing itu makan …

Malaysia bukan dap yang punya.

Image

Tidak akan dibenarkan. In shaa Allah.

Image

Zaman MM

Image

Rezeki.

Susah senang kita secara individunya tidak terjejas disebabkan kenaikan harga barang. Zaman barang tak naik pon ramai diantara kita telah lama menjadi orang susah miskin. Bahkan dikenaikan harga barang sekarang pon masih ramai juga orang yang terus hidup mewah. Susah senang kita tergantung amalan soleh kita. Jika kita tidak maksiat ,jaga sembayang awal waktu dan.melaksanakan amalan soleh terutama amalan amalan yang melapangkan rezeki spt membaca alquran,berzikir, berselawat,bersedekah,menghubungkan silaraturahim,sembayang duha dan lain lain amalan yang menarik rezeki. Dalam masa yang sama kita juga kita tak melakukan maksiat terutama maksiat maksiat yang menyempit kan rezeki spt syrik ,berzina, bergaduh dan lain lain. Yakinlah disaat barangan mahal macama mana sekali pon dipasaran, kalau kita taat perintah allah tak maksiat, rezeki kita tetap melimpah ruah dikurniakan oleh allah swt. Sebaliknya jika kita maksiat banyak melakukan dosa dan tidak beramal soleh terutama tidak melakukan am…

Jihad.

Image

Pasif..

Tlg baca walau sesibuk mana..motivasi yg sgt hebat..masya Allah
Bacalah cukup menginsafkan
LELAKI TUA BERKAIN PELIKAT BACA AL QURAN SETIAP KALI LEPAS ASAR SAMPAI MAGHRIB...

Tulisan Dato Roslan Abd Hamid

Saya jumpa lelaki tua ini..
Selalu lepas Asar, dia iktikaf di Masjid..
Baca al Quran..
Umur dlm 70an..

Duduk rumah dkt masjid..
Rumah agam besar & menarik..
Hartanya di sana sini..
Ada bangunan komesil tengah bandar, bernilai dlm RM 35 juta..

Pendapatan pasif kutip sewa dlm RM70k sebln...
Belanja RM 20k & baki RM50k, dia sedekah & infaq..
Dia tenang bersendirian melayani anak cucu..

Saya mahu ambil gambar, tapi dia menolak..
Katanya malu..
Saya minta 1 formula, dia berikan 10...

Saya catat & mahu kongsikan..
1. Pertama, dia kata muliakan ibu bapa..
Doa ibubapa adalah segala galanya..
Ia tiada hijab, terus termakbul..
Raikan ibubapa & jaga mereka sepanjang usia..
Doakan mereka apabila telah tiada..

2. Jaga masa..
Ia datang & berakhir..
Urus masa antara 5 waktu so…

Terrorism.

Image

Doa

Image

Al Qur'an...

Bismillah
HEBAT KIASAN ULAMAK..

Suatu hari, datang seorang pemuda ke sebuah Pesantren di Indonesia bertujuan untuk bertemu dengan Kiyai di Pesantren tersebut. Maka berlakulah dialog di antara pemuda dan Kiyai di ruang tamu rumah Kiyai itu...

Pak Kiyai: Silalah duduk anak muda, siapa namamu dan dari mana asalmu?

Pemuda: Terima kasih Pak Kiyai. Nama saya Abdullah dan saya berasal dari Kampung Seberang.

Pak Kiyai: Jauh kamu bertandang ke sini, sudah tentu kamu punya hajat yang sangat besar. Apa hajatnya mana tahu mungkin saya boleh menolongmu?

Pemuda tersebut diam sebentar sambil menarik nafasnya dalam-dalam.

Pemuda: Begini Pak Kiyai, saya datang ke sini, bertujuan ingin berbincang beberapa permasalahan dengan Pak Kiyai. Pendeknya, permasalahan umat Islam sekarang. Saya ingin bertanya, mengapa Kiyai-Kiyai di kebanyakan pesantren di Indonesia, dan Tuan-Tuan Guru di Malaysia serta Pattani dan Asia umumnya sering kali mengajar murid-murid mereka dengan lebih suka mengambil kalam-kalam atau …

Fitnah.

KISAH SEORANG HAMBA ALLAH YANG MEMFITNAH HABIB UMAR BIN HAFIDZ HAFIZAHULLAH.

“Habib... Maafkanlah saya yang telah memfitnah Habib dan ajarkan saya sesuatu yang boleh menghapuskan kesalahan saya ini.”

Aku berusaha menjaga lisanku, tak ingin sedikitpun menyebarkan kebohongan dan menyinggung perasaan Habib.lagi, detik kata hatiku.

Habib Umar tersenyum ..,“Apa kau serius?” katanya.

Aku menganggukkan kepalaku dengan penuh keyakinan “Saya serius, Habib, Saya benar-benar ingin menebus kesalahan saya.”

Habib Umar terdiam beberapa saat. Ia tampak berfikir. Aku sudah membayangkan sebuah doa yang akan diajarkan oleh Habib Umar kepadaku, yang jika aku membacanya beberapa kali maka Allah akan mengampuni dosa-dosaku. Aku juga membayangkan satu perintah atau pekerjaan, atau apa saja yang boleh menebus kesalahan dan menghapuskan dosa-dosaku.

Beberapa detik kemudian, Habib Umar mengucapkan sesuatu yang benar-benar di luar sangkaanku....

“Apakah kamu mempunyai sebuah bulu ayam (pengibas habuk) di rumah…

Love.

Image

Masjid.

Image

Goodbye

Image

My Way

Image

Azan.

Image

Curi bas no..

Image

Mereka lebih susah.

Image

Marina

Image

Ambiga.

Image

AlRoqia Charia الرقية الشرعية من العين والحسد والسحر العجمي

Image

Surat Al Baqara kamila Saad Al Ghamidi سورة البقرة كاملة سعد الغامدي

Image

UMNO

Image

Pancasila..

Image

Problem

Limpahan pendatang dari China, satu ancaman demografi?

1) Membaca laporan isu di Sinar Harian, tentang 100,000 orang Cina yang masih belum mendapat taraf kerakyatan dan juga laporan di Malaysiakini PM mahu 50,000 pelancong China yang hilang dicari adalah satu perkara serius yang kita harus ambil perhatian.

2) Cuba kita perhatikan apa yang telah dilakukan di Singapura.  Masalah kekurangan penduduk Cina akibat kesuburan diatasi dengan menjadikan pendatang Cina daripada luar sebagai warganegara. Untuk mengatasi masalah kekurangan penduduk Cina disebabkan tahap kesuburan masyarakat tempatan yang rendah, pendatang-pendatang Cina diambil dari luar yang telah membantu meningkatkan penduduk kepada 4.6 juta pada tahun 2007 dan dijangka akan membantu meningkatkan penduduk Singapura kepada 6.5 juta dalam tempoh dua dekad. Anda boleh rujuk secara lanjut tulisan, Profesor Dr Lily Zubaidah Rahim bertajuk “Singapore Dilemma in the Malay World,” Routledge Taylor & Francis Group, 2009.

3) Di Malay…

Azan.

Azan.

Azan Makkah.

Azan.

Azan.

Azan.

Kaya.

Image

KLCC

Image

k

k

60

Syair Penjawat Awam Umur 62..
( jgn terasa , gurau ajer...)

Jgn diikut nak kerja lagi
Kan elok duduk mengaji
Tambah saham akhirat nanti
Alam barzah tu kekal abadi

Cari2 lah ilmu akhirat
Supaya bekalan bertambah sarat
Tinggalkan dunia yg nak kiamat
Biar rang muda memberi khidmat.

Islam kata 60-70an dah ada cop grantee
Bila2 ajer akan dipanggil pergi
Jgnlah tamak nak kerja lagi
Kasi canlah pd putera & puteri

Kalau dah tua tak sedar diri
Rumah kata pergi, kubur kt mari
Bila lagi kerja nak berhenti
Jawatan kosong org muda nak isi

Mana boleh produktivii meningkat
Jika yg kerja terketar2 bertongkat
Bila bercakap pun tersekat2
Pengalaman byk tapi nyanyuk meningkat

Pencen 60 cukuplah sudah
Sujud byk2 pulak ditikar sejadah
Takut tak cukup amal ibadah
Nanti di Mahsyar terimalah padah!

Jgn marah, janganlah gundah
Syair dicipta utk geng sekolah
Kalau tak suka deletekan lah
Yg nak terus kerja teruskanlah....😊😁

Knp

Who

Selawat atas Nabi

Image

Ya Hanana - Halaqah Sentuhan Qalbu

Image

Ijol Onket Nabilat.

Jom kita baca AlQuran.

Richard Clayderman Beautiful Piano

Image

1Kampung dah tahu.

Grandes Hits Instrumentales

Image

As salam

Image